Jak należy analizować whitepaper – podstawa do inwestycji w kryptowaluty

Whitepaper

Niezależnie od tego, czy interesujesz się technologią blockchain i kryptowalutami jako inwestor lub deweloper, prawdopodobnie mignął ci przed oczami termin „Whitepaper”. Jest to istotna część każdego projektu, która wyjaśnia potencjalnym inwestorom, o czym jest projekt, jakie są jego cele i jakie korzyści możemy od niego oczekiwać.

W związku z powyższym, istotne jest prawidłowe odczytanie i zrozumienie treści whitepaper. Można powiedzieć, że bez zrozumienia tego dokumentu, jest twoja inwestycja, delikatnie mówiąc, ślepym strzałem.

Wraz z rosnącą popularnością kryptowalut często zdarzają się oszustwa w tym obszarze mające na celu wyłudzenie pieniędzy. Twórcy projektów często wybierają dźwięczne nazwy dla swego produktu, mają świetne doświadczenie marketingowe, ale ich wizja nie jest uzasadniona żadnym rozwiązaniem technicznym.

W tym artykule przyjrzymy się, jak przetworzyć informacje z whitepapera, jak ma wyglądać odpowiedni projekt i jakie kroki techniczne należy podjąć.

Co to jest whitepaper

Whitapaper to dokument, którego celem jest zapoznanie ludzi z projektem i podanie przykładów wykorzystania jego produktu lub usługi. To nie jest tylko kwestia blockchain lub kryptowalut. Dokumenty te mają znacznie dłuższą historię i są stosowane w różnych obszarach technologicznych i biznesowych. Firmy białoruskie wykorzystują je również jako rodzaj marketingu lub prestiżu, aby zaprezentować się jako eksperci w tej dziedzinie.

Z tego powodu podczas analizy whitepapera musisz zachować pewien dystans a informacje zawarte w nim traktuj raczej jako pewnego rodzaju reflekjse czy przemyślenia.

Jest kilka kluczowych pytań, które powinieneś sobie zadać podczas studiowania whitepaper. Spójrzmy na nie razem.

Jaki jest cel tego projektu

Pierwsze pytanie powinno być stosunkowo proste, koncentrując się na ogólnym charakterze projektu. Jeśli zapytasz, czym jest projekt, powinieneś znaleźć jasną odpowiedź. Jednak, jak zostało nadmienione na początku artykułu, często jest tak, że członkowie projektu mogą znacznie komplikować znalezienie odpowiedzi na to pytanie, używając różnych kombinacji modnych słów i technicznego żargonu.

Tak więc, jeśli nie jesteś pewien, jaki jest cel projektu, są tylko dwa prawdopodobne wnioski. Projekt jest tak postępowy i progresywny, że potrzebujesz więcej wiedzy, aby go zrozumieć lub w rzeczywistości nic rewolucyjnego nie przynosi.

Bez względu na to, co ludzie mówią lub czytają na Twitterze, Reddicie lub na specjalistycznych forach, obowiązuje prosta zasada – jeśli nie rozumiesz projektu, nie inwestuj w niego.

W jaki sposób projekt chce osiągnąć swoje cele

Kiedy już znasz odpowiedź na pytanie o cel projektu, następną rzeczą, którą powinieneś się zainteresować, jest sposób, w jaki ma on osiągnąć te cele.

Dobry whitepaper powinien jasno wyjaśniać, w jaki sposób technologia będzie działać. Jego treść powinna być również prezentowana na różnych poziomach, aby była zrozumiała dla osób o różnej wiedzy technicznej. Przykładem może być whitepaper Bitcoina, który jest napisany naprawdę świetnie. Jeśli jeszcze nie czytałeś, zacznij od tego. Pomoże Ci zorientować się, jak taki dokument ma wyglądać.

Bitcoin () whitepaper znajduje się tutaj.

Dlaczego powinieneś się zainteresować właśnie tym projektem

Bardzo ważne jest zbadanie intencji projektu w kontekście prawdziwego życia. Kto będzie korzystał z tego produktu i dlaczego to rozwiązanie jest lepsze niż wszystko, co już istnieje? Jeśli nie znajdziesz jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, może się zdarzyć, że tak szybko jak zabłyśnie, tak szybko zniknie. Razem z twoimi inwestycjami. Postaraj się wnikliwie zbadać ideę tego produktu. Istnieją setki projektów wykorzystujących technologię blockchain i całkiem możliwe, że podobny projekt już istnieje.

Wniosek

Staranne zapoznanie się z whitapaperem polega przede wszystkim na znalezieniu odpowiedzi na pytania dotyczące żywotności projektu. Dopiero po udzieleniu odpowiedzi miałby się pojawić własne wewnętrzbe odczucia, niejako szepty intuciji, że właśnie w to warto zainwestować.

Te dokumenty są pisane przez firmy, które nawet nie wprowadziły danego produktu, stąd pojawia się wiele nieznanych, dlatego należy zachować ostrożność.

Jeśli w końcu zdecydujesz się zainwestować, postępuj zgodnie ze sprawdzoną filozofią: nie inwestuj więcej, niż możesz stracić. Nawet najlepszy whitepaper nie gwarantuje, że projekt odniesie sukces w przyszłości. Z drugiej strony, zły whitepaper może wskazywać na to, że z góry został skazany na porażkę.

Nie przegap naszych innych wiadomości i kliknij na dzwonek w lewym dolnym rogu. Nie zapomnij również śledzić nas na naszym Facebooku. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here